ПРИЛОГ 3
УПУТСТВО ЗА ПРИЛАГОЂАВАЊЕ ЕЛЕКТРОНСКОГ ДОДАТКА УЏБЕНИКУ
Електронски додатак уџбенику је наставно средство којим се ученицима садржаји учења приближавају на мултимедијални и интерактивни начин. Електронски додатак уџбенику омогућава висок степен индивидуализације учења, доприноси ефикаснијем усвајању знања, развијању самосталности, подстицању креативности и мотивације за учење, као и изграђивању различитих међупредметних компетенција.
Електронски додатак уџбенику треба да буде приступачан и за ученике са сметњама у развоју и инвалидитетом. Такав електронски додатак уџбенику постаје подршка квалитетном образовању за све.
Отклањање препрека у циљу повећања приступачности односи се углавном на следеће сметње:
– визуелне: слепи, слабовиди ученици или ученици са далтонизмом,
– аудитивне: глуви или наглуви ученици,
– моторичке: немогућност коришћења прстију, губитак фине контроле мишића,
– друге здравствене: епилептични напади изазвани визуелним (фото) ефектима.
Приликом отклањања препрека за коришћење електронског уџбеника и електронског додатка уџбенику пожељно је користити ISO 9241-171 стандард, док у случају електронског додатка који је базиран на веб технологијама користити су WCAG смернице W3C конзорцијума.
Литература:
1. ISO 9241-171: Ergonomics of human-system interaction – Part 171: Guidance on software accessibility
2. WCAG смернице: https://www.w3.org/standards/webdesign/accessibility