На основу члана 14. став 1. тачка 5) подтачка (3) Закона о основама образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 72/09 и 52/11),
Национални просветни савет доноси
ПРАВИЛНИК
о Стандардима компетенција директора установа образовања и васпитања
"Службени гласник РС", број 38 од 26. априла 2013.
Члан 1.
Овим правилником утврђују се Стандарди компетенција директора установа образовања и васпитања.
Члан 2.
Стандарди компетенција директора установа образовања и васпитања одштампани су уз овај правилник и чине његов саставни део.
Члан 3.
Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.
Број 110-00-85/2013-02
У Београду, 12. марта 2013. године
Председник
Националног просветног савета,
проф. др Десанка Радуновић, с.р.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ДИРЕКТОРА УСТАНОВА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
УВОД
Компетенције директора дефинисане су као функционално интегрисана знања, способности, вештине и систем вредности који су основа за успешно обављање послова и задатака у установама предшколског, основног и средњег образовања и васпитања.
Стандарди компетенција директора утврђују оне критеријуме којима се обезбеђује успешно управљање, организовање, руковођење, извршавање и контролисање рада наведених установа.
Стандарди компетенција детаљно описују кључне активности за које директор мора бити оспособљен како би успешно руководио установом и обезбедио остваривање њених циљева.
Сврха Стандарда је осигурање и унапређивање квалитета рада, чиме се доприноси остваривању општих исхода образовања и васпитања дефинисаних Законом.
Индикатори су квалитативни и квантитативни показатељи реализованих активности у оквиру дефинисаних задатака.
Оцењивање компетентности директора обавља се утврђивањем да ли су његове способности и понашања наведена у индикатору компетенције у довољној мери присутна у његовом раду да би се могло поуздано закључити да он располаже одређеном компетенцијом.
Стандарди се односе на:
– руковођење процесом васпитања и учења детета у предшколској установи, односно руковођење васпитно-образовним процесом у школи;
– планирање, организовање и контролу рада установе;
– праћење и унапређивање рада запослених;
– развој сарадње са родитељима/старатељима, органом управљања, репрезентативним синдикатом и широм заједницом;
– финансијско и административно управљање радом установе;
– обезбеђивање законитости рада установе.
Стандарди су дати у оквиру шест наведених области рада директора и за сваки постоји кратак опис и листа индикатора који прецизније дефинишу компетенцију и имају већи степен конкретности. Испуњеност стандарда се процењује на основу тога да ли су задовољени индикатори.
Стандарди и индикатори се односе на директоре свих установа, с тим да је само у оквиру прве области направљена разлика између стандарда који се односе на директоре предшколских установа и директоре школа, што одговара разликама које постоје у природи делатности ових установа.
Стандарди се примењују у процедури лиценцирања директора и представљају основу за доношење програма обуке, програма испита за директоре и за самоевалуацију.
Стандарди су усклађени са Законом о основама система образовања и васпитања (члан 5. и члан 59.) и другим документима значајним за област унапређивања квалитета образовања и васпитања.
I Област:
РУКОВОЂЕЊЕ ПРОЦЕСОМ ВАСПИТАЊА И УЧЕЊА ДЕТЕТА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ, ОДНОСНО РУКОВОЂЕЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНИМ ПРОЦЕСОМ У ШКОЛИ
1.1. РУКОВОЂЕЊЕ ПРОЦЕСОМ ВАСПИТАЊА И УЧЕЊА ДЕТЕТА1
Стандарди:
1.1.1. Развој културе васпитно-образовног рада
1.1.2. Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој детета
1.1.3. Развој и осигурање квалитета васпитно-образовног процеса у предшколској установи
1.1.4. Обезбеђивање инклузивног приступа у васпитно-образовном процесу
1.1.5. Обезбеђивање и праћење добробити и развоја детета
1.1.1. |
Развој културе васпитно-образовног рада |
Опис стандарда |
Директор развија и промовише вредности васпитања и образовања и предшколску установу као заједницу целоживотног учења. |
Индикатори: |
– Ствара услове за унапређивање васпитно-образовног процеса у складу са потребама и могућностима детета; – Прати савремена кретања у развоју васпитања и образовања и стално се стручно усавршава; – Мотивише и инспирише запослене на критичко прихватање нових идеја и проширивање искустава; – Подстиче креативну атмосферу васпитно-образовног процеса кроз активности у којима се води рачуна о добробити детета; – Подстиче сарадњу и размену искустава и ширење добре праксе у предшколској установи и заједници. |
1.1.2. |
Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој детета |
Опис стандарда |
Директор ствара безбедно и здраво радно окружење у коме дете може да се квалитетно развија и учи |
Индикатори: |
– Осигурава примењивање превентивних активности које се односе на безбедност и поштовање права детета; – Обезбеђује услове да предшколска установа буде безбедно окружење за свакога и да је свако дете заштићено од насиља, злостављања и дискриминације; – Обезбеђује да се у раду поштују међународне конвенције и уговори о људским правима и правима детета; – Обезбеђује да вртић буде здрава средина са високим хигијенским стандардима. |
1.1.3. |
Развој и обезбеђивање квалитета васпитно-образовног процеса у предшколској установи |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује и унапређује квалитет васпитно-образовног процеса. |
Индикатори: |
– Уме да користи стратешка документа о развоју васпитања и образовања у Републици Србији; – Промовише иновације и подстиче васпитаче и стручне сараднике да користе савремене методе и технике васпитања и учења и примењују савремене технологије у васпитно-образовном раду; – Обезбеђује услове и подржава васпитаче и стручне сараднике да раде тако да подстичу децу да развијају вештине учења; – У сарадњи са стручним сарадницима и васпитачима обезбеђује да васпитно-образовни процес подстиче креативност детета, стицање функционалних знања, развој здравих животних стилова и њихових социјалних вештина; – Обезбеђује и развија самоевалуацију свога рада и систематичну самоевалуацију и евалуацију рада васпитача, стручних сарадника и васпитно-образовног процеса. |
1.1.4. |
Обезбеђивање инклузивног приступа у васпитно-образовном процесу |
Опис стандарда |
Директор ствара услове и подстиче процес квалитетног васпитања и образовања за свако дете. |
Индикатори: |
– Познаје законитости дечјег развоја и ствара услове за уважавање различитости; – Ствара климу и услове за прихватање и уважавање специфичности и различитости деце и промовисање толеранције; – Разуме потребе деце (талентоване и надарене, деце са сметњама у развоју, инвалидитетом и оне из осетљивих друштвених група) и омогућава најбоље услове за развој сваког детета; – Осигурава да се код детета препознају потребе на основу којих ће се израдити индивидуални образовни планови; – Обезбеђује примену програма васпитања и образовања који ће бити прилагођени претходним искуствима детета и уважавати разноликост средине из које оно долази. |
1.1.5. |
Обезбеђивање и праћење добробити и развоја детета |
Опис стандарда |
Директор успоставља радно окружење у коме се подстиче и прати дечји развој и напредовање. |
Индикатори: |
– Обезбеђује право на упис и боравак деце у предшколској установи у сагласности са прописаним критеријумима; – Ствара оптимално подстицајну средину за дечји развој и напредовање кроз обезбеђење потребних ресурса (људских, материјалних, финансијских); – Подстиче васпитаче да користе различите поступке вредновања и самовредновања који су у функцији развоја детета; – Обезбеђује да се расположиви подаци користе за праћење постигнућа и напредовања детета; – Обезбеђује формирање базе података и портфолиа за свако дете; – Промовише резултате дечијег стваралаштва и креативности, подстичући дечје самопоштовање; – Унапређује развој установе и ставља потребе и напредовање детета у први план. |
–––––––––––––––
1 Стандарди 1.1.1, 1.1.2, 1.1.3, 1.1.4, и 1.1.5. односе се само на директоре предшколских установа.
1.2. РУКОВОЂЕЊЕ ВАСПИТНО-ОБРАЗОВНИМ ПРОЦЕСОМ У ШКОЛИ2
Стандарди:
1.2.1. Развој културе учења
1.2.2. Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој ученика
1.2.3. Развој и осигурање квалитета наставног и васпитног процеса у школи
1.2.4. Обезбеђење инклузивног приступа у образовно-васпитном процесу
1.2.5. Праћење и подстицање постигнућа ученика
1.2.1. |
Развој културе учења |
Опис стандарда |
Директор развија и промовише вредности учења и развија школу као заједницу целоживотног учења. |
Индикатори: |
– Ствара услове за унапређивање наставе и учења у складу са образовним и другим потребама ученика; – Прати савремена кретања у развоју образовања и васпитања и стално се стручно усавршава; – Мотивише и инспирише запослене и ученике на критичко прихватање нових идеја и проширивање искустава; – Подстиче атмосферу учења у којој ученици постављају сопствене циљеве учења и прате свој напредак; – Ствара услове да ученици партиципирају у демократским процесима и доношењу одлука; – Подстиче сарадњу и размену искустава и ширење добре праксе у школи и заједници. |
1.2.2. |
Стварање здравих и безбедних услова за учење и развој ученика |
Опис стандарда |
Директор ствара безбедно радно и здраво окружење у коме ученици могу квалитетно да уче и да се развијају. |
Индикатори: |
– Осигурава да се примењују превентивне активности које се односе на безбедност и поштовање права ученика; – Обезбеђује услове да школа буде безбедно окружење за све и да су ученици заштићени од насиља, злостављања и дискриминације; – Обезбеђује да се у раду поштују међународне конвенције и уговори о људским правима и правима деце; – Обезбеђује да школа буде здрава средина са високим хигијенским стандардима. |
1.2.3. |
Развој и обезбеђивање квалитета наставног и васпитног процеса у школи |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује и унапређује квалитет наставног и васпитног процеса. |
Индикатори: |
– Уме да користи стратешка документа о развоју образовања и васпитања у Републици Србији; – Промовише иновације и подстиче наставнике и стручне сараднике да користе савремене методе и технике учења и примењују савремене технологије у образовно-васпитном процесу; – Обезбеђује услове и подржава наставнике да раде тако да подстичу ученике да развијају сопствене вештине учења; – У сарадњи са стручним сарадницима и наставницима обезбеђује да настава и ваннаставне активности подстичу креативност ученика, стицање функционалних знања и развој њихових социјалних вештина и здравих стилова живота; – Обезбеђује и развија самоевалуацију свог рада и систематичну самоевалуацију и евалуацију рада наставника, стручних сарадника, наставног процеса и исхода учења. |
1.2.4. |
Обезбеђивање инклузивног приступа у образовно-васпитном процесу |
Опис стандарда |
Директор ствара услове и подстиче процес квалитетног образовања и васпитања за све ученике. |
Индикатори: |
– Познаје законитости дечјег и адолесцентског развоја и ствара услове за уважавање њихове различитости; – Ствара климу и услове за прихватање и уважавање специфичности и различитости ученика и промовисање толеранције; – Разуме потребе различитих ученика (талентованих и надарених, оних са сметњама у развоју, инвалидитетом и ученика из осетљивих друштвених група) и омогућава најбоље услове за учење и развој сваког ученика; – Осигурава да код ученика са посебним образовним потребама те потребе буду препознате и на основу њих израђени индивидуални образовни планови; – Обезбеђује примену програма учења који ће бити прилагођени претходним знањима и искуствима ученика и уважавати разноликост средине из које они долазе. |
1.2.5. |
Праћење и подстицање постигнућа ученика |
Опис стандарда |
Директор прати и подстиче ученике на рад и резултате. |
Индикатори: |
– Обезбеђује праћење успешности ученика кроз анализу резултата на тестовима и увидом у школски успех, у складу са стандардима постигнућа ученика; – Подстиче наставнике да користе различите поступке вредновања и самовредновања који су у функцији даљег учења ученика; – Обезбеђује да се расположиви подаци о образовно-васпитном процесу користе за праћење постигнућа и напредовања ученика; – Прати успешност ученика и промовише њихова постигнућа. |
–––––––––––––––
2 Стандарди 1.2.1, 1.2.2, 1.2.3, 1.2.4, и 1.2.5. односе се само на директоре основних и средњих школа.
II Област:
ПЛАНИРАЊЕ, ОРГАНИЗОВАЊЕ И КОНТРОЛА РАДА УСТАНОВЕ
Стандарди:
2.1. Планирање рада установе
2.2. Организација установе
2.3. Контрола рада установе
2.4. Управљање информационим системом установе
2.5. Управљање системом обезбеђења квалитета у установи
2.1. |
Планирање рада установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује доношење и спровођење планова рада установе. |
Индикатори: |
– Организује и оперативно спроводи доношење планова установе: организује процес планирања и додељује задатке запосленима у том процесу, иницира и надзире израду планова, обезбеђује поштовање рокова израде планова и непосредно руководи том израдом; – Обезбеђује информациону основу планирања: идентификује изворе информација потребне за планирање и стара се да информације буду тачне и благовремене; – Упућује планове установе органу који их доноси. |
2.2. |
Организација установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује ефикасну организацију установе |
Индикатори: |
– Креира организациону структуру установе: систематизацију и описе радних места, образује стручна тела и тимове и организационе јединице; – Обезбеђује да су сви запослени упознати са организационом структуром установе, посебно са описом свог радног места; – Поставља јасне захтеве запосленима у вези са њиховим радним задацима и компетенцијама и проверава да ли запослени разумеју те задатке; – Стара се да запослени буду равномерно оптерећени радним задацима; – Делегира запосленима, руководиоцима стручних органа, тимова и организационих јединица послове, задатке и обавезе за њихово извршење; – Координира рад стручних органа, тимова и организационих јединица и појединаца у установи; – Обезбеђује ефикасну комуникацију између стручних органа, тимова и организационих јединица и запослених. |
2.3. |
Контрола рада установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује праћење, извештавање, анализу резултата рада установе и предузимање корективних мера. |
Индикатори: |
– Примењује различите методе контроле рада установе, њених организационих јединица и запослених; – Организује и оперативно спроводи контролу рада установе: организује процес праћења, извештавања и анализе резултата и додељује задатке запосленима у том процесу, иницира и надзире процес израде извештаја и анализа, обезбеђује поштовање рокова у изради извештаја и анализа; – Обезбеђује информациону основу контроле: идентификује изворе информација потребне за контролу и стара се да информације буду тачне и благовремене; – Непосредно прати и заједно са запосленима анализира остварене резултате установе, анализира рад установе, њених јединица и запослених; – Предузима корективне мере када остварени резултати установе, њених јединица и појединачни резултати запослених одступају од планираних; – Упознаје органе управљања са извештајима и анализама резултата рада установе и предузетим корективним мерама. |
2.4. |
Управљање информационим системом установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује ефикасно управљање информацијама у сарадњи са школском управом и локалном самоуправом. |
Индикатори: |
– Обезбеђује да сви запослени буду правовремено и тачно информисани о свим важним питањима живота и рада установе; – Обезбеђује услове за развој и функционисање информационог система за управљање (ИСУ): набавку потребне опреме и програма, организује рад информационог система и његово коришћење у свакодневном раду установе у складу са законом; – Обезбеђује обуку запослених за рад са савременом информационо-комуникационом технологијом и подстиче их да је користе у раду установе и као подршку процесу учења/наставе. |
2.5. |
Управљање системом обезбеђења квалитета установе |
Опис стандарда |
Директор развија и реализује систем осигурања квалитета рада установе. |
Индикатори: |
– Примењује савремене методе управљања квалитетом; – Обезбеђује изградњу система управљања квалитетом у установи: израду процедуре управљања квалитетом и потребне документације, распоређује задатке запосленима у процесу управљања квалитетом и стара се да их они спроводе; – Обезбеђује ефикасан процес самовредновања и коришћење тих резултата за унапређивање квалитета рада установе; – Заједно са наставницима и стручним сарадницима прати и анализира успешност ученика на завршним, односно матурским испитима ради планирања унапређивања рада школе; – Обезбеђује сарадњу са тимовима који обављају спољашње вредновање рада установе и стара се да се резултати тог вредновања користе за унапређење рада установе. |
III Област:
ПРАЋЕЊЕ И УНАПРЕЂИВАЊЕ РАДА ЗАПОСЛЕНИХ
Стандарди:
3.1. Планирање, селекција и пријем запослених
3.2. Професионални развој запослених
3.3. Унапређивање међуљудских односа
3.4. Вредновање резултата рада, мотивисање и награђивање запослених
3.1. |
Планирање, селекција и пријем запослених |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује потребан број и одговарајућу структуру запослених у установи |
Индикатори: |
– Планира људске ресурсе у установи и благовремено предузима неопходне мере за реализацију плана људских ресурса; – Стара се да сва радна места у установи буду попуњена запосленима који својим компетенцијама одговарају захтевима посла; – Обезбеђује спровођење поступка пријема запослених у радни однос; – Обезбеђује услове за увођење приправника у посао и предузима мере за њихово успешно прилагођавање радној средини. |
3.2. |
Професионални развој запослених |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује услове и подстиче професионални развој запослених. |
Индикатори: |
– Подстиче и иницира процес самовредновања рада и постављања циљева заснованих на високим професионалним стандардима и подржава континуирани професионални развој; – Осигурава да сви запослени имају једнаке могућности за учење на основу личног плана професионалног развоја кроз различите облике стручног усавршавања; – Обезбеђује услове да се запослени усавршавају у складу са годишњим планом стручног усавршавања и могућностима установе. |
3.3. |
Унапређивање међуљудских односа |
Опис стандарда |
Директор ствара позитивну и подржавајућу радну атмосферу |
Индикатори: |
– Ствара и подржава радну атмосферу коју карактерише толеранција, сарадња, посвећеност послу, охрабрење и подршка за остваривање највиших образовно-васпитних стандарда; – Својом посвећеношћу послу и понашањем даје пример запосленима у установи и развија ауторитет заснован на поверењу и поштовању; – Међу запосленима развија професионалну сарадњу и тимски рад; – Поставља себи и запосленима остваривање највиших професионалних стандарда; – Показује поверење у запослене и њихове могућности за остваривање квалитетног образовно-васпитног рада и побољшање учинка; – Комуницира са запосленима јасно и конструктивно. |
3.4. |
Вредновање резултата рада, мотивисање и награђивање запослених |
Опис стандарда |
Директор систематски прати и вреднује рад запослених, мотивише их и награђује за постигнуте резултате. |
Индикатори: |
– Остварује инструктивни увид и надзор образовно-васпитног рада у складу са планом рада и потребама установе; – Користи различите начине за мотивисање запослених; – Препознаје квалитетан рад запослених и користи различите облике награђивања, у складу са законом и општим правним актима. |
IV Област:
РАЗВОЈ САРАДЊЕ СА РОДИТЕЉИМА/СТАРАТЕЉИМА, ОРГАНОМ УПРАВЉАЊА, РЕПРЕЗЕНТАТИВНИМ СИНДИКАТОМ И ШИРОМ ЗАЈЕДНИЦОМ
Стандарди:
4.1. Сарадња са родитељима/старатељима
4.2. Сарадња са органом управљања и репрезентативним синдикатом у установи
4.3. Сарадња са државном управом и локалном самоуправом
4.4. Сарадња са широм заједницом
4.1. |
Сарадња са родитељима/старатељима |
Опис стандарда |
Директор развија конструктивне односе са родитељима/старатељима и пружа подршку раду савета родитеља. |
Индикатори: |
– Подстиче партнерство установе и родитеља/старатеља и ради на њиховом активном укључивању ради учења и развоја детета; – Обезбеђује да установа редовно извештава родитеље/старатеље о свим аспектима свога рада, резултатима и напредовању њихове деце; – Обезбеђује унапређивање комуникацијских вештина запослених ради њихове сарадње са родитељима/старатељима; – Ствара услове да савет родитеља ефикасно функционише и развија конструктивне односе са органом управљања и стручним органима установе. |
4.2. |
Сарадња са органом управљања и репрезентативним синдикатом у установи |
Опис стандарда |
Директор пружа подршку раду органа управљања и репрезентативном синдикату. |
Индикатори: |
– Обезбеђује да орган управљања буде правовремено и добро информисан о новим захтевима и трендовима васпитно-образовне политике и праксе; – Обезбеђује податке који омогућују органу управљања оцену резултата постигнућа ученика и добробити деце; – Обезбеђује израду годишњег извештаја о реализацији васпитно-образовног програма, школског програма и годишњег плана рада установе; – У складу са својим овлашћењима омогућује органу управљања да обавља послове предвиђене законом; – Омогућава репрезентативном синдикату у установи да ради у складу са Посебним колективним уговором и законом. |
4.3. |
Сарадња са државном управом и локалном самоуправом |
Опис стандарда |
Директор остварује конструктивну сарадњу са органима државне управе и локалне самоуправе. |
Индикатори: |
– Одржава конструктивне односе са представницима државне управе и локалне самоуправе ради задовољења материјалних, финансијских и других потреба установе; – Успоставља и одржава добре везе са локалном заједницом како би јој омогућио да се укључи у рад установе и да је подржава; – Добро познаје расположиве ресурсе, развија односе са стратешким партнерима у заједници; – Омогућује да простор установе буде коришћен као ресурс за остваривање потреба локалне заједнице у складу са законском процедуром. |
4.4. |
Сарадња са широм заједницом |
Опис стандарда |
Директор промовише сарадњу установе на националном, регионалном и међународном нивоу. |
Индикатори: |
– Води установу тако да буде отворена за партнерство са различитим институцијама образовања и васпитања и другим институцијама, на националном, регионалном и међународном нивоу; – Подстиче учешће установе у националним, регионалним и међународним пројектима, стручним посетама и разменама мишљења и искустава. |
V Област:
ФИНАНСИЈСКО И АДМИНИСТРАТИВНО УПРАВЉАЊЕ РАДОМ УСТАНОВЕ
Стандарди:
5.1. Управљање финансијским ресурсима
5.2. Управљање материјалним ресурсима
5.3. Управљање административним процесим
5.1. |
Управљање финансијским ресурсима |
Опис стандарда |
Директор ефикасно управља финансијским ресурсима |
Индикатори: |
– У сарадњи са шефом рачуноводства, обезбеђује израду и надзире примену буџета установе у складу са расположивим и планираним ресурсима; – Планира финансијске токове: приходе и расходе, приливе и одливе финансијских средстава; – Управља финансијским токовима, издаје благовремене и тачне налоге за плаћања и наплате. |
5.2. |
Управљање материјалним ресурсима |
Опис стандарда |
Директор ефикасно управља материјалним ресурсима |
Индикатори: |
– Планира развој материјалних ресурса у складу са оценом постојећег стања и могућностима прибављања тих ресурса; – Предузима мере за благовремено и ефикасно одржавање материјалних ресурса установе, тако да се образовно-васпитни процес одвија несметано; – Распоређује материјалне ресурсе на начин који обезбеђује оптимално извођење образовно-васпитног процеса; – Сарађује са локалном самоуправом ради обезбеђења материјалних ресурса; – Надзире процесе планирања и поступке јавних набавки које спроводи установа и обезбеђује њихову ефикасност и законитост; – Прати извођење радова у установи који се екстерно финансирају; – Обезбеђује ефикасност извођења радова које установа самостално финансира. |
5.3. |
Управљање административним процесима |
Опис стандарда |
Директор ефикасно управља административним пословима и документацијом |
Индикатори: |
– Обезбеђује покривеност рада установе потребном документацијом и процедурама; – Стара се о поштовању и примени процедура рада установе и вођењу прописане документације; – Обезбеђује ажурност и тачност административне документације и њено систематично архивирање, у складу са законом; – Припрема извештаје који обухватају све аспекте живота установе и презентује их надлежним органима установе и шире заједнице. |
VI Област:
ОБЕЗБЕЂЕЊЕ ЗАКОНИТОСТИ РАДА УСТАНОВЕ
Стандарди:
6.1. Познавање, разумевање и праћење релевантних прописа
6.2. Израда општих аката и документације установе
6.3. Примена општих аката и документације установе
6.1. |
Познавање, разумевање и праћење релевантних прописа |
Опис стандарда |
Директор познаје, разуме и прати релевантне прописе |
Индикатори: |
– Прати измене релевантних закона и подзаконских аката у области образовања, радних односа, финансија и управног поступка; – Разуме импликације законских захтева на начин управљања и руковођења установом; – Уме да користи стратешке документе који се односе на образовање и правце развоја образовања у Републици Србији. |
6.2. |
Израда општих аката и документације установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује израду општих аката и документације која је у складу са законом и другим прописима, јасна и доступна свима |
Индикатори: |
– Иницира и у сарадњи са секретаром планира припрему општих аката и документације; – Обезбеђује услове да општи акти и документација установе буду законити, потпуни и јасни онима којима су намењени; – Обезбеђује услове да општи акти и документација установе буду доступни онима којима су намењени и другим заинтересованим лицима, у складу са законом. |
6.3. |
Примена општих аката и документације установе |
Опис стандарда |
Директор обезбеђује поштовање и примену прописа, општих аката и документације установе |
Индикатори: |
– Обезбеђује да се поштују прописи, општа акта установе и води установљена документација; – Након извршеног инспекцијског и стручно-педагошког надзора израђује планове за унапређивање рада и извештаје који показују како су спроведене тражене мере. |