На основу члана 178. став 2. Закона о раду („Службени гласник РС”, бр. 70/2001 и 73/2001),
Министар за рад и запошљавање и министар здравља и заштите животне околине, споразумно доносе
ПРАВИЛНИК
о начину издавања и садржају потврде о наступању привремене спречености за рад запосленог у смислу прописа о здравственом осигурању
"Службени гласник РС", број 1 од 14. јануара 2002.
Члан 1.
Овим правилником уређује се начин издавања и садржај потврде о наступању привремене спречености за рад у смислу прописа о здравственом осигурању (у даљем тексту: потврда).
Члан 2.
Потврду издаје лекар који је, по прописима о здравственом осигурању, овлашћен да цени привремену спреченост за рад.
У случају теже болести запосленог, потврда се издаје члану уже породице или другом лицу са којим живи у породичном домаћинству.
Члан 3.
Потврда садржи обавезно:
1) идентификационе податке, и то:
(1) назив здравствене установе, седиште и адресу,
(2) име и презиме запосленог, датум рођења и лични – матични број,
(3) назив послодавца, седиште и адресу;
2) податке о привременој спречености за рад, и то:
(1) датум почетка привремене спречености за рад,
(2) основ за привремену спреченост за рад,
(3) дијагнозу болести,
(4) очекивано време трајања спречености за рад;
3) потпис и факсимил лекара, оверен печатом здравствене установе.
Члан 4.
Потврда се издаје на обрасцу ЗОР-X (лист величине 21 x 14,5 cm, боја штампе црна, хартија бела).
Образац из става 1. овог члана одштампан је уз овај правилник и чини његов саставни део.
Члан 5.
Овај правилник ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.
Број 110-00-2231/2001-02
У Београду, 26. децембра 2001. године
Министарство здравља
и заштите животне околине
заменик министра,
др Урош Јовановић, с.р.
Министарство за рад
и запошљавање
министар,
Драган Миловановић, с.р.