5
На основу члана 67. став 4. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19, 6/20 и 129/21),
Министар просвете доноси
ПРАВИЛНИК
о допунама Правилника о наставном плану и програму стручних предмета средњег стручног образовања у подручју рада Машинство и обрада метала
Члан 1.
У Правилнику о наставном плану и програму стручних предмета средњег стручног образовања у подручју рада Машинство и обрада метала („Службени гласник РС – Просветни гласник”, бр. 6/14, 11/15, 1/16, 5/16, 10/16, 13/16, 4/17, 1/18, 4/18, 2/20, 5/20, 3/21, 2/22 и 8/22), у делу: „НАСТАВНИ ПЛАН И ПРОГРАМ СТРУЧНИХ ПРЕДМЕТА ЗА ОБРАЗОВНИ ПРОФИЛ ТЕХНИЧАР ГРЕЈАЊА И КЛИМАТИЗАЦИЈЕ”, после табеле: „1. НАСТАВНИ ПЛАН Образовни профил: ТЕХНИЧАР ГРЕЈАЊА И КЛИМАТИЗАЦИЈЕ” додаје се табела: „I ПЛАН НАСТАВЕ И УЧЕЊА за образовни профил Техничар грејања и климатизације када се реализује по дуалном моделу*”, којa je одштампанa уз овај правилник и чини његов саставни део.
После табеле: „Подела одељења у групе”, додаје се табела: „Подела одељења у групе за реализацију по дуалном моделу образовања”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У одељку: „А2: ОБАВЕЗНИ СТРУЧНИ ПРЕДМЕТИ”, у предмету: „ТЕХНИКА МЕРЕЊА И АУТОМАТИЗАЦИЈЕ” за трећи разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део
У предмету: „ПОСТРОЈЕЊА ЗА ГРЕЈАЊЕ И ХЛАЂЕЊЕ” за трећи разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПОСТРОЈЕЊА ЗА ГРЕЈАЊЕ И ХЛАЂЕЊЕ” за четврти разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПОСТРОЈЕЊА ЗА ВЕНТИЛАЦИЈУ И КЛИМАТИЗАЦИЈУ” за трећи разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПОСТРОЈЕЊА ЗА ВЕНТИЛАЦИЈУ И КЛИМАТИЗАЦИЈУ” за четврти разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПРАКТИЧНА НАСТАВА” за други разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПРАКТИЧНА НАСТАВА” за трећи разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
У предмету: „ПРАКТИЧНА НАСТАВА” за четврти разред, после табеле: „1. ОСТВАРИВАЊЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНОГ РАДА – ОБЛИЦИ И ТРАЈАЊЕ”, додаје се табела: „1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2”, која је одштампана уз овај правилник и чини његов саставни део.
Члан 2.
Ученици уписани у средњу школу закључно са школском 2022/2023. годином у подручју рада Машинство и обрада метала за образовни профил техничар грејања и климатизације, у четворогодишњем трајању, стичу образовање по правилнику из члана 1. став 1. овог правилника, најкасније до краја школске 2026/2027. године.
Члан 3.
Овај правилник ступа на снагу наредног дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије – Просветном гласнику”, а примењује се од школске 2023/2024. године.
Број 110-00-174/2023-03
У Београду, 21. августа 2023. године
Министар,
проф. др Славица Ђукић Дејановић, с.р.
Подела одељења у групе за реализацију по дуалном моделу образовања
разред |
предмет/модул |
годишњи фонд часова |
број ученика у групи -до |
|||
вежбе |
практична настава |
учење кроз рад |
настава у блоку |
|||
I |
Техничко цртање |
105 |
15 |
|||
Практична настава |
175 |
60 |
15 |
|||
II |
Машински елементи |
70 |
15 |
|||
Електротехника и електроника |
105 |
10 |
||||
Технологија машинске обраде |
70 |
10 |
||||
Практична настава |
210 |
60 |
10 |
|||
III |
Техника мерења и аутоматизације |
70 |
10 |
|||
Постројења за грејање и хлађење |
35 |
70 |
10 |
|||
Постројења за вентилацију и климатизацију |
35 |
70 |
10 |
|||
Практична настава |
210 |
60 |
10 |
|||
IV |
Постројења за грејање и хлађење |
93 |
10 |
|||
Постројења за вентилацију и климатизацију |
93 |
10 |
||||
Аутоматизација постројења |
93 |
30 |
15 |
|||
Практична настава |
186 |
60 |
10 |
|||
Предузетништво |
62 |
15 |
Назив предмета: ТЕХНИКА МЕРЕЊА И АУТОМАТИЗАЦИЈЕ
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
III |
70 |
0 |
0 |
0 |
70 |
140 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПОСТРОЈЕЊА ЗА ГРЕЈАЊЕ И ХЛАЂЕЊЕ
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
III |
0 |
35 |
0 |
0 |
70 |
105 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПОСТРОЈЕЊА ЗА ГРЕЈАЊЕ И ХЛАЂЕЊЕ
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
IV |
0 |
0 |
0 |
0 |
93 |
93 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПОСТРОЈЕЊА ЗА ВЕНТИЛАЦИЈУ И КЛИМАТИЗАЦИЈУ
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
III |
0 |
35 |
0 |
0 |
70 |
105 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПОСТРОЈЕЊА ЗА ВЕНТИЛАЦИЈУ И КЛИМАТИЗАЦИЈУ
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
IV |
0 |
0 |
0 |
0 |
93 |
93 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПРАКТИЧНА НАСТАВА
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
II |
0 |
0 |
0 |
60 |
210 |
270 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПРАКТИЧНА НАСТАВА
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
III |
0 |
0 |
0 |
60 |
210 |
270 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.
Назив предмета: ПРАКТИЧНА НАСТАВА
1.2. ПРЕМА НАСТАВНОМ ПЛАНУ И ПРОГРАМУ – ДУАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ2
РАЗРЕД |
НАСТАВА |
УЧЕЊЕ КРОЗ РАД* |
УКУПНО |
|||
Теоријска настава |
Вежбе |
Практична настава |
Настава у блоку |
|||
IV |
0 |
0 |
0 |
60 |
186 |
246 |
2 Уколико се програм реализује у складу са Законом о дуалном образовању
* Потребно је да школа и послодавац детаљно испланирају и утврде место и начин реализације исхода, и унесу их у план реализације учења кроз рад. Наставник/инструктор проверава да ли је послодавац извршио процену ризика на радном месту на коме раде млади и да ли је извео уводну обуку младих о безбедности и здрављу на раду.